Saturday, April 3, 2010

61-62. nap - Butikosország

Tombol a kapitalizmus, de olyan hőfokon, hogy Fidel Castro mérgében fordítva kapná be a kubai szivarját. Kereslet, kínálat, veszek, eszek. Nem vagyok közgazdász és azt is csak viccesen jegyezném meg, hogy marketingből harmadik nekifutásra ugrottam át a gátat. Annyi haszna volt, hogy mikor már forrósodott lábam alatt a talaj akkor megtanultam. Jövőre ezért leszek az élettan nagy tudora is, hogyamacskarúgjameg. Elolvastam a könyvet, a végére már helyzetelemző vitát tudtam volna kezdeményezni a gazdasági miniszterrel. Egy piac akkor képes eltartani sok terméket, ha van értelme, ergó veszik az árut.

Ma bevásárló körútra indultam, aminek jó részét mezei tátogatás teszi ki. Bizonyos időközönként ki kell elégítenem pólógyűjtő megalomán szenvedélyemet. Enyhítettem szomjamat. Teljesen szokásos szombati nap volt ma, beékelve pár Húsvéti ünnepnap közé. Fogalmam nincs melyik a munkanap és melyik a munkaszüneti, nem hogy itt nem tudom, otthon se. Tegnap ennek köszönhetően kapufára futottam az élelmiszerbolt bejáratánál, zárva volt. Mentem plázából plázába, boltból boltba és minden üzlet tele volt. Butikok, nem írom le a nevüket mert egyik se fizetett hirdetési díjat (megjegyzem, nagy duzzogva vállalok ilyet, komolyabb összeg bankszámlámra helyezése után :)) így a továbbiakban A, B, C, D betűket fogyok használni. Egy teljesen véletlenszerű belvárosi 1 órás sétálás során ilyen sorrendben jönnek a boltok: ABCDABCDABCDABCDABCD. 3 sarokra egymástól helyezkednek el, de olyat is láttam, hogy két teljesen ugyanolyan bolt egymással szemben él meg. Ugyanúgy itt is vannak árszintek, mondok egy példát 10-20 euró egy divatos póló, jó minőség. Meg aztán van olyan, amire Dani betű, & jel és Gabi betű van ráírva, na az nagyon drága, 200€. Turkálót még nem igen láttam, van kínai üzlet de ott inkább háztartási kellékeket árulnak.

A felsőbb vezetéstől (anya+nagyszülők közösen felállított tanácsa, tanácsadási és vétó joggal rendelkeznek mindenekfelett, ezen jogukkal sok esetben nem félnek élni nagy örömömre) azt az utasítást kaptam, hogy ne hülye (???) zenéről és fociról írjak, hanem a spanyol dolgaimról. 5 napja szakad az eső és süt ki a nap felváltva, most először melegebb van Magyarországon mint itt. Rájöttem még egy igen érdekes összefüggésre: szakadó eső + esernyő hiánya + én az utcán = totál bőrig ázás. Már csak dacból sem fogok esernyőt venni!
Extrawelt - Messy machinery by bufoneando

1 comment:

  1. Írhatsz még a helyiekről, a spanyol különlegességekről, (a cipő butikokról),no meg a lányokról...: a felsőbb vezetés egyik tagja: A

    ReplyDelete