Sunday, April 18, 2010

74-76. nap - Én, az idegenvezető

Pénteken hajnalok hajnalán vonattal utaztam édesanyám és keresztanyám elé Santiagoba. Pár rövid telefonos helymeghatározás után meg is találtuk egymást. Sajnos a "halivúdi" nagy ismétlátós jelenet elmaradt, mert én fülhallgatóba (se hall, se lát Töhötöm) mentem előre, ők pedig kiabáltak utána Santiago főterén. Mivel nehéz cuccaik voltak és nem tudtuk letenni az állomáson, ezért inkább egyből lakhelyemre utaztunk.

Corunában átvették a szállást, ami kiválóan megfelel az ár-minőség aránynak. A nap további részében sétálgattunk, szerencsénk volt az időjárással. Szombaton és vasárnap közel azonos volt a napirendünk. Délelőtt 9-10 óra körül találkoztunk. Nagyon közel lakunk egymástól, ők a San Andres 141-ben én meg a 80-ban. Bejártuk az egész félszigetet, Hercules-torony, menhírek, szebb strandok. A Nap hol előbújt rövid időre, hol pedig beborult és kis zápor alakult ki, de összességében kegyesek voltak hozzánk az égiek. Ma jártunk a városi akváriumban, ami igazán lenyűgözött. Rengeteg hal faj és vízi növény található meg a beltéri akváriumokban, a külső részen pedig tucatnyi fóka sütkérezik a parton vagy éppen úszkál a tavakban. Minden nap kiadósakat ebédeltünk, reggeliztünk. Prezentálást tartottam a spanyol tapas fogyasztási szokásokból, igen elégedettek voltak.

Ma a kikötőbe népünnepély alakult ki, hiszen egy 2009-es építésű óceánjáró állomásozott rövid ideig a kikötőben. A német gyártmányú szerkezet, 252 méter hosszú és 14 szint található rajta. Egy két hetes túra cirka 2500 euró rajta, a német nyugdíjas utazóközönségnek szinte "angebóóóót"!

No comments:

Post a Comment