Friday, February 26, 2010

26-27. nap - Nyelv kurzus (eszkimó haladó)

Tegnap csütörtök volt, ami hagyományosan uborkaszezon. Eme eszméhez jött még hozzá, hogy Facebookon valami notórius iskolakerülő csinált egy Világnapot a lógásnak, csatlakoztam hozzá. Amúgy sem lett volna iskolám, de így már "hivatalos" felhatalmazásom volt a távollétre. Kollektívan kimásztunk a helyi Tanulmányi Központba, ahol igencsak felmérgeltek. Tologatják a papírokat jobbra-balra és még mindig nem zárták le a regisztrációnkat. Hazaérve olyan szívhez szóló e-mailt írtam, hogy rögtön munkához láttak. Jut eszembe, a héten bőven 30 felett vagyok az elküldött hivatalos e-mailek tekintetében. Itt 4 tantárgy, otthon 8 kötelező plusz pár szabadon választható tárgy felvételének ügyében értekezek. Spanyol, angol és magyar nyelvet illetve ezek különböző vegyületeit felhasználva. Olyan információkat kaptam, hogy az itt teljesített tárgyakat majd otthon is betudom számíttatni.

Ma golf elméleti órára kúsztam ki a suliba, ami a tanár távollétében elmaradt. Helyette bőséges ebédet töltöttem el, aminek a végén a puszta létezés is nehezemre esett. Egy nem spúrkodós roma lagzin nem szolgálnak fel ilyen fejadagot.
Ma volt az első nyelvkurzus. Minden pénteken lesz 3 óra, közben 20 perces szünettel. Körülbelül 15-20-an vagyunk a kezdő A/1-es csoportban, a légkör nagyon tetszik. A felállás nagyjából, úgy néz ki, hogy vagyunk mi ketten magyarok (Betti és én), egy lett, egy svéd, egy olasz és három lengyel csaj, továbbá egy olasz, egy török és egy skót srác. Fiatal tanár nő tanít, mondta hogy nem fog más nyelven megszólalni csak spanyolul. Ennek a következménye párszor az volt, hogy eszkimót fóka dialektussal jobban értettem volna mint a labor spanyolt. Elején jól megtudtuk egymás nevét, majd különböző alap párbeszédekből még néhány infót a többiekről. Utána magnóhallgatás, szótárazás stb. stb. tevékenységek voltak.

A nyelvkurzus végeztével nem fejeződtek be a nap izgalmai. Bementünk a városszélén található Carrefour gigahipermindentolcsóbbankapsz áruházba. Gyakorlatilag az Auchan vagy Metro helyi alteregója. Minden kapható, alapélelmiszerektől kezdve a bükkfa kerti asztalig. Hibás lépés volt odamerészkedni a hal pulthoz, Alien versus Predátor horror-scifiben nem láthatóak ilyen lények. Volt amelyik már döglött volt, volt amelyik még mozgott, de abban egészen biztos vagyok, hogy az ember hasában még tesznek egy utolsó próbálkozást. Vettem a hétvégére elég élelmiszert. Kipróbáltam a spanyol chorizot (kb. kolbász), nagyon finom. Holnap megünnepeljük itt a születésnapomat, mert azt enyhén igazságtalannak érzem, hogy a többieknek március, április, május nekem meg január 21. volt. Tehát mostantól január 21. = február 26., mert így döntöttem! :D

3 comments:

  1. -Hola, qué tal?
    -Muy bien, gracias, y tú?
    -Yo también. Estás estudiante erasmus también?
    -Sí, de Hungría. Y tú, de donde eres?
    -De Francia. Pero no sé tu nombre aún.
    -Me llamo Marco.
    -Me encanta. Me llamo Xavier. Pero tengo que irme ahora. Nos vemos a la botellón!
    -Sí, nos vemos. Chao


    Mellesleg az ördöghal fincsi, próbáld ki egyszer

    ReplyDelete
  2. Igen, körülbelül ez volt :) ördöghal az a nagy lapos?

    ReplyDelete
  3. BOLDOG SZÜLINAPOT....bár 21 éve ilyenkor már nem hagytál aludni...:A

    ReplyDelete