Thursday, February 4, 2010

5. nap - INEF, órarend

Estudios
Tegnap átmentem honfitársaimhoz, akik szintén Pécsen tanulnak és itt is egy szakra járunk. 2 srác már ősszel is itt kint volt, így ők mutatták meg mi a járás az INEF (így hívják a helyi sportkart) területén. Az iskola ezen kara külön helyen van a többitől. Busszal lehet kijutni, 15 percenként indul a város buszpályaudvaráról járat és 20 perc alatt ér ki a számomra megfelelő helyre. Az iskola első blikkre olyan mint egy vidéki szálloda, legalábbis a főbejárat így néz ki. Nem csináltam ma fotókat, mert egész nap szakadt az eső, majd bepótolom. A főbejáratot követően már jobban iskolaformát önt a hangulat. A sporttelepen található egy műfüves focipálya, két fedett sportcsarnok, egy judo és egy tánc terem. Van egy főépület ahol a tantermek vannak és ugyanezen az épületben van az ebédlő is. 4-en kétfelé váltunk és az volt a tervünk, hogy megnézzük az órákat és ami könnyebbnek tűnik azt vesszük fel. Február végéig lehet módosítgatni, így jövő héten is még ilyenekkel fogunk próbálkozni. Ami fix az a hétfő-szerda délutáni foci "oktatás". Lesz gyakorlat és elméleti része is, illetve a szerda-pénteki golf, amire leginkább kíváncsi vagyok. Egy tárgyat intéztünk el ma, nem tudom pontosan lefordítani a nevét körülbelül azt jelenti, hogy "motoros válaszok a fizikai aktivitás közben". Tanultam már hasonlóakat Pécsen élettanból, axonok meg miegymás. Beszéltünk a tanárral és igazán rendes volt. Értette, hogy spanyolul nem igazán tudunk (remélem csak egyelőre), így angolul kell teljesítenünk a tárgyat. Az oktatás spanyolul fog folyni, így órára nem kell járnunk viszont otthon kell elkészítenünk egy beadandó akármit. Félév alatt bármilyen nyelven összehozok egy 5 oldalas értekezést teljesen mindegy milyen témában :). Szeretném még felvenni a sportpszichológiát, mert ebből a PTE-n elkalapáltak és jó lenne itt teljesíteni, azt mondták otthon hogy rábólintanak ha itt sikerül. Amire még megyünk az a tollaslabda kedd esténként, remélem inkább gyakorlati tevékenység lesz. Tudom elég hulibulinak tűnnek ezek a tárgyak, de sportkarról van szó. Többnyire testnevelő tanár és edzők járnak az INEF-re, nekik ez a tananyag. Minek tanulnának makroökológiát vagy számvitelt. Felkerestem Joaquin-t is, aki a kari koordinátorom. Itt érdemes felsorolnom milyen koordinátorok léteznek.
1. mentor, akit minden Erasmusos kap. Ő egy diák, aki segít a helyi dolgokban, elvisz bulizni ide-oda. Ez nekik teljesen non-profit, Pécsen is volt ilyen toborzó. 2. kari koordinátor, nekem Joaquin. A INEF-en ő foglalkozik az Erasmusos ügyekkel, hozzá futnak be a kéréseink és első körön őt kell keresni, ha bármi kérdésünk van a sulival kapcsolatban.
3. Erasmus koordinátor, Manuela. Nála is jártam már, talán az eddigi legjobban ő beszélt angolul. A központi irodában van és minden Erasmusost ő irányít ki a további karokra.
4. Atyauristen. Ő a sors koordinátora, azért felelős hogy egyetlen vendégdiákra se essen rá a zongora, miközben flangál a belvárosban. XD

Az iskola légköre nagyon barátságos, a diákok fiúk-lányok vegyesen tanulnak itt. Az iskolamenza érdemel még pár szót, mert nagyon megvoltam vele elégedve. Lehet enni állandóan kb. 10 féle tapast és mindennap vannak különböző menük. 5.2€ a legkomplettebb, ebbe van előétel (ami gyakorlatilag főétel méretű), főétel, savanyúság, gyümölcs, valami pékárú, joghurt és 3 deci üditő (tapasztalatból mondom 4 deci gépi kóla belefér abba a pohárba :D). Én ma lasagna-t burkoltam és új, egészséges életmódom képzetét ápolva ettem utána egy almát és egy banános joghurtot. Következő lépés az lesz, hogy reggel fél 6-kor eljárok futni a tengerpartra, de mivel délelőtt nem lesz órám sosem ezt elvetem rajtam kívül álló okok miatt :).



Az imént elugrottam Gébri régi albérletébe ahol az olasz komák (Daniele, Antonio és Simone) laknak még. Hagytak a magyar srácok nekem itt pár dolgot (ágynemű, busz kreditkártya, blablabla). Gébri neked üzenem, hogy bár nehéz szívvel de kénytelen voltam otthagyni az elromlott kijelzőjű mobiltelefont, amit 13€-ért (12€ lebeszélhető!!!) vettél. Viszont az angol-spanyol szótárt elhoztam. Köszi!

Zene
Editors - Papillon (John Cartner & Tom Nevilles Sleep Twitch) by JOHN CARTNER
Holmi "kis" utazások miatt nem maradhatok le a zenei fejleményekről :). Az elmúlt fél évben nagyon képben voltam, most kicsit össze kell magam szednem e téren. Gyorsan beszereztem 7 top DJ januári szettjét. Bart B More 70 perces anyaga nagyon jól kezdődik a saját No Security remix felhasználásával, utána jönnek az alapszámok (Peanut Club, Lyposuct, Blau!), viszont a DJ Falcon és Thomas Bangalter közösen elkövetett Together című száma kimaradhatott volna, mert nagyon nem tetszik nekem benne a vokál. A végén mikor már egybefolyna az anyag, akkor Bart B nagyon okosan elővesz egy jelenkori abszolút favoritot, a The Editors Papillonját. A másik amit meghallgattam ma a 35 perces BeatauCue szett. Totálisan azt hozta amire számítottam, Sound of Stereo Zipper albuma lett szépen beillesztve és pár trendi szám belekeverve. *****!

2 comments:

  1. az makroökonómia :D Joaquin meg igen zsivány jobbszélső volt a Betisben :D látom legalább a tanerők jo(bb)fejek :)

    golfról nyomj majd képet, Tiger :P az Atyauristenes felsoroláson meg jót nevettem :)

    bless ya & have fun!

    ReplyDelete
  2. loál :D nem értettem miért húzza alá pirossal :D bár elég hiteltelen lett volna ha helyesen leírom a tantárgy nevét :D Akkora hustler nem vagyok mint Tiger, de majd elputtolgatok pár dollárért én is :D

    ReplyDelete